elias.gronning@gmail.com 2019-03-19 09:00:28

Våre Anlegg

Granlund skistadion

Granlund skistadion består av lysløyper, 4 hoppbakker og eget område for skileik. Ved stadion ligger også ei skihytte, som i 1982 sto ferdig med første byggetrinn. I 2018 satte idrettslaget opp ny garasje for løypemaskinen og fjernet den gamle garasjen/tidtakerbua. I tillegg ble ei ny tidtakerbu satt opp (den gamle speakerbua fra fotballstadion). I 2018 ble også alle trebruer i skitraseen fjernet og erstattet med betong elementer.

Garasje%20Granlund%202%20Stadsbygd%20IL.jpg

Stadsbygd stadion

Stadsbygd kunstgras, ofte omtalt som «Stadsbygd stadion» er en topp moderne og miljøvennlig fotballmatte av kunstgress (med innfyll av Sand, kork og kokosfiber) og løpebane/friidrettsbane i tartan tilhørende Stadsbygd Idrettslag. Arenaen ligger mellom ITAB Industrier og Stadsbygd Sparebankhallen og har plass til ca 250 tilskuere på tribunene som består av trebenker. Området hvor stadion ligger i dag ble tidligere bare kalt «Idrettsplassen».

I 2018 ble ny løpebane med tartan dekke ferdigstilt. 6 fulle løpebaner lengdegrop og grop for stavsprang. I tillegg har vi kulering.

I 2021 ble det nye kustgressdekke lagt, samtidig med at vi fikk montert en ny treningspark i sørenden av anlegget.

Stadsbygd Sparebankhallen

Stadsbygd Sparebankhallen er en hall med størrelse på full hånballbane. Den har følgende fasiliteter: Kjøkken, 3 garderober, treningsrom, vaktbu, utstyrs lagerrom, heis, møterom i tillegg til selve sportsplanet/hallen. Hallen eies i sin helehet av idrettslaget og er klubbens "storstue".

Treningsrom%20hallen_1.jpg

Utstyrsrom%20hallen_1.jpg