OPPDATERING COVID-19, FORTSATT STENGT BANE.

Stadsbygd Idrettslag opprettholder stenging av bane, hall, treninger, samlinger, kamper og arrangement i alle avdelinger.

2020-04-06
knutask@online.no

Det har vært flere forespørsler om å åpne opp for uorganisert og organisert trening i den siste tiden. Spesielt etter at det kom oppdaterte anbefalinger fra friidrett- og forballforbundet. Disse er basert på veiledninger fra FHI speisielt med tanke på barn og unge som ikke har det så greit hjemme.

Fotballgruppen har vært i dialog med naboklubber og smittevernlegen i Indre Fosen kummune. Ingen naboklubber har foreløpig åpnet opp for uorganisert og organisert trening og smittevernlegen i Indre Fosen Kommune anbefaler ikke å åpne enda, dette pga at de ønsker å fortsatt holde smitte i kommunen på et lavnivå.

Basert på disse anbefalingen og styret i hovedlagets- og fotballgruppens vedtak, opprettholdes stenging av alle anlegg.

Vi vil fortløpene vurdere åpning på et eller annet nivå basert på ovenfornevnte argumenter, og vi vil kommunisere eventuelle endiger så snart som mulig.

Vi har stor forståelse for at våre tilbud etterspørres, men inntil videre håper vi alle fortsetter med egentrening. Det er mange fora en kan finne tips til dette og flere lag har etterhvert et organisert opplegg for dette.

Vi setter stor pris på at dere foreldre og foresatte snakker med ungdommen om hvor viktig det er å ta del i denne dugnaden.

Ber om forståelse for dette og ønsker alle en frisk dag og fortsatt god Påske.